Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij van Office IT beantwoorden veel uiteenlopende vragen over automatisering. Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen.

  • Kan ik thuis op de online werkplek werken?  Ja, dit is mogelijk. De online werkplek is vanaf elke locatie met een internetverbinding te bereiken. Hiermee heeft u dus altijd toegang tot uw gegevens en applicaties.
  • Ik kan geen verbinding maken met de online werkplek.  Als u geen verbinding kunt maken met de online werkplek controleer dan eerst uw verbinding met het internet. Dit kunt u doen door een webbrowser, bijvoorbeeld Internet Explorer, te openen en naar www.officeit.nl te surfen. Als dit niet lukt heeft u geen verbinding met het internet, waardoor ook de online werkplek niet werkt. Herstart uw router (dit is het kastje van de internetprovider en bevindt zich vaak in de meterkast) door deze 10 seconden van de stroom te halen en vervolgens 5 minuten te wachten. Werkt het nog steeds niet? Neem dan contact op met de helpdesk van Office IT.
  • Mijn applicatie in de cloud is vastgelopen.  Dit is op te lossen door op de ‘sessie afmelden’ knop te drukken en daarna de applicatie te sluiten (dit is een herstart van je eigen profiel).
  • Na een update / Windows-herstel krijg ik een foutmelding ‘de vertrouwensrelatie tussen dit werkstation en het primaire domein is mislukt’.  Log in met het beheerdersaccount of lokaal account, en haal de computer uit het domein om hem er vervolgens weer in te zetten. Via “Geavanceerde systeeminstellingen weergeven” > Computernaam > Wijzigen: van domein naar werkgroep en daarna van werkgroep naar domein. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de helpdesk van Office IT.
  • Wat doet een virusscanner?  Een virusscanner zorgt ervoor dat uw computer vrij blijft van virussen. Door middel van updates zorgt de software ervoor dat ook de nieuwste virussen herkend worden. Zodra een virusscanner een virus ontdekt zal deze worden verwijderd of in quarantaine worden gezet. Als een website een virus bevat zal het virus worden geblokkeerd en de website waarschijnlijk niet goed meer worden getoond. De virusscanner die Office IT u aanbeveelt is Eset nod 32 antivirus of Eset internet security.

Meer info?

Neem contact op met Nick, hij vertelt je graag over de mogelijkheden.